گاهی وقت ها فکر میکنم مگر چقدر سخت است که حق را از ناحق تشخیص داد که امام حسین در عاشورا تنها بود اما بعدش به دوره زمانه خودمان فکر میکنم و نگاه میکنم و هزاران ناحق میبینم حتی در رفتار خودم بله حتی در رفتار خودم و بسیار شرمسار میشوم و ناراحت و خجالت زده هستم ک حتی گاهی جرات معذرت خواهی را ندارم این خیلی بد است چون خود معذرت خواستن از کسی کسب حلالیت است و خیلی از آدمها هیچ وقت معذرت خواهی نمیکنند هیچ وقت حتی فکرش را نمیکنند. در گفتگو با شخصی ک اکثر نمازهای خود را در مسجد خوانده پرسیدم که آیا تا بحال از کسی به خاطر کار اشتباهت معذرت خواهی کرده ای و آن شخص گفت نه اما ان شاء الله خدا میبخشد، چه جالب است که که حتی خود خدا هم در بخشش حق الناس اختیاری ندارد و دیدن چنین تفکراتی من را یاد عاشورا می اندازد نه تنها عاشورا بلکه تمام انسان هایی ک حرف حق را فریاد زدند و هیچ کسی گوش نکرد و چه جالب که امام حسین فرمودند اگر مسلمان نیستید آزاده ک باشید ولی آیا واقعا لشکریان مقابل امام حسین در عاشورا مسلمان نبودند آنها هم نماز میخواندند روزه میگرفتند و اصول و فروع دین را قبول داشتند و حتی بعضی از آنها حافظ قرآن بودند اما با تمام این تفاسیر حرف حق را نشنیدند و در حقیقت فقط مسلمان نما بودند و آنجا بود ک امام حسین فرمودند اگر مسلمان نیستید یعنی اگر دین اسلام را قبول ندارید و درک نکرده اید حداقل آزاده باشید و حرف حق را بشنوید حتی امام حسین هم افراد آزاده را بالا تر از مسلمان نما ها میدانند پس چطور است که خیلی از اوقات ما فکر میکنیم ما مسلمان ها بالاتر از بقیه افراد هستیم و آنقدر در این زمینه پیش رفته ایم که اکنون در مملکت خود خیلی از موارد اسلام را اجبار میکنیم از حجاب گرفته یا گزینش شدن برای ورود به کارهای دولتی و حتی برخی دانشگاه ها واقعا ما مسلمان هستیم یا مسلمان نما آیا تابحال فکر کرده اید که خیلی از اوقات اهداف فراموش میشوند آیا فکر کرده اید میشود به جای نذری دادن در ایام خاص سال و سیر کردن افرادی ک خود وضع مالی متوسط دارند میشود خانواده فقیری را در کل طول سال سیر کرد آیا فکر کرده اید که چرا باید برای ااربعین وام بدون ضامن داده شود و خیلی از افراد برای نیازهای ضرروی خود برای گرفتن همین وام کلی ضامن و غیره بیاورند آیا واقعا حق در زمانه ما چه چیزی است، شما را نمیدانم اما من هیچ گونه حق طلبی نمیبینم. کاش تمام افرادی ک نذری میدانند همچون امام علی مایحتاج خانواده های فقیر را تامین میکردند کاش تمام بانک هایی ک برای اربعین وام بدون ضامن میدادند برای خانواده های فقیر وام بدون ضامن تامین میکردند. فکر کنم هرروز عاشوراست و اکثر ما هرروز فقط مسلمان نما هستیم و یا فقط سکوت میکنیم.
اگر مسلمان نیستید آزاده ک باشید
i love IRAN...ما را در سایت i love IRAN دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 107